Alla inlägg under juli 2011

Av Mye - 31 juli 2011 21:55

En dag denna vecka bestämde jag mig för att "nu jäklar" ska ja se hur lång tid det tar att cykla till Gullamrsplan!


Varför? För att jag kommer förmodligen att jobba inne på Gullmarsplan så kan vara bra att få extramotion och att veta hur lång tid det tar innan man kommer försen första gången man prövar :)


Det är ca 10.4 km dit och vägen dit tog ca 50 min så..
fram å tillbaka ca 100min och 20 km!


Inte så illa tycker jag, ingen träningsvärk däremot blåmärke på rumpan av min hårda sadel, haha! 

Av Mye - 31 juli 2011 21:25

Cornflakes kakor - mums!


Ca 40 st, (om man inte gör som jag och gör dem gigantiska ^^)
Ugn på: 175 grader i ca 12min


125g (mjukt) Smör
2dl    Socker
1      Ägg
 Blandas krämigt


Rör ner detta i smeten:
2dl      Vetemjöl
1tsk    Bakpulver
2 ½ dl Havregryn
1dl      Hackad mandel (funkar även med kokosflarn)
2 ½ dl Cornflakes


Rulla ihop till små valnötsstora bollar och lägg ganska glest på bakplåt med bakpapper på.
Låt sedan svalna på ett galler, wolla kaffe/saft-fikat e klart!  :D  

Av Mye - 31 juli 2011 10:15

35 min Jogg + gång i det "nya reservatet"*

Denna runda är ca 4,4km från huset och tillbaka, ligger vid sjöängen i Trångsund.
Vi tjejer plockade svamp där med idrotten i skolan förut! :D



*haha måste ha olika namn på mina rundor så jag vet om jag förbättrat eller om de är samma resultat :)

Av Mye - 25 juli 2011 20:56

Direkt efter bandmötet så bestämde vi oss att vi drar ihop ett par kompisar för att spela fotboll.
Sagt och gjort så åkte vi till Skogås lilla fotbollsplan.


Under tiden vi spelade kom även 4 yngre killar, runt 7-8 års åldern...
Galet för de var typ proffs i jämförelse med oss! 


Spelade fotboll i ungefär 3 timmar. 

Av Mye - 25 juli 2011 20:30

Just nu håller vi på att repa in covers till en akustisk spelning vi kommer att ha under oktober, på detta rep så spelade vi bland annat
To Be With You med Mr Big 
och
Lookin' out my back door med Creedence Clearwater Revival

Av Mye - 22 juli 2011 19:12

Jag måste vara sjukt dålig på sånthär!
Hade ju räknat med att få detta att funka snabbt och enkelt.. men icke då! :D


Aja de får gå som de går!

Av Mye - 21 juli 2011 15:30

4min Jogg + (gång som uppvärmning)
När jag kom tillbaka med Stella så gjorde jag ett mini styrkepass
3 x 8 Situps, 8 Rygglyft och 8armböj 

Av Mye - 20 juli 2011 16:30

30 min gång + massa bus och lek med Stella :)

Ovido - Quiz & Flashcards