Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

I'll Never Let You Fade

Av Mye - 10 augusti 2011 15:15

Ösregn! O-ja! 
Var ute med Stella på en kortare promenad med sök-övningar på en tom fotbollsplan,


För hundintresserade så beskriver jag Övningen:
1. Säger till Stella att sitta still.
2. Jag börjar gå från henne och allt eftersom så lägger jag ut godis slumpmässigt.
3. Jag hade turen att hitta två hinkar, (jag la godis på marken och ställde hinken över)
4. Stella sitter fortfarande kvar och jag går lugnt fram till henne, låter henne lukta på handen godiset var i.
5. Säger kommandot "Sök"
6. Stella springer automatiskt till stället jag var på sist, välter hinken och söker sedan sicksack över planen


*Sen borde jag inte nämna att Stella såg en katt.. Hon rusade fort som attan ut från planen... Jag sprang efter, vilket jag inte borde gjort. Men jag sa till henne att sluta och helt otroligt så kom hon gåendes tillbaka till mig, så det var et tframsteg!
Annars brukar hon försöka hitta omvägar till katten eller liknande.*


Vi hann precis komma in innan allt brast ut i ösregn och Åska, härligt väder!


Helt ärligt så är det underbart, vi kom hem och la oss i min säng, Stella var visserligen rädd men hon bädda ner sig i mitt täcke.. sen va allt bra igen.


     
Då åskan avtagit något så plockade jag fram hennes "dog tornado",  ett spel för hundar!

Hon kan det utantill.. men fortfarande
Skar upp några bitar morot, japp du såg rätt hon älskar morötter.
La i o sen va hon i full gång att leta upp dem!


 
 *hennes öron, sjukt sött!



Puss på Stella!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mye - 7 februari 2013 15:19

Fixat svenskt medborgarskap och pass!tjoho snart börjar det närma sig. Astaggad! ...

Av Mye - 7 november 2012 23:31


Bokade nyss en kurs som ja fick gratis med den Nikon ja köpte.Så ja kan lära mig hur min älskade systemkamera funkar haha. De är ju faktiskt en fördel!  (Bild tagen i FInland)2. 12. 2012 kommer jag att gå denna intro kurs!Nikon School IntroInnehåll: ...

Av Mye - 23 oktober 2012 01:57


Kom hem i Fredags. Från en liten "semester" från jobbet då jag drog till sommarstället "Herrsvedsholmen" i Finland. Där så gjorde jag inte mycket, men de behövdes. Stressa för mycket är aldrig bra. ...

Av Mye - 1 oktober 2012 00:15


 

Ovido - Quiz & Flashcards