Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Mye - 10 augusti 2011 18:45

PAAAARTYYY!
- nej men chillgrill me öl på en strand..


Efter mysiga dagen med Stella så var det dags att gå ut i det ruggiga vädret för att fira Alex!
Som fyllde "SystemålderN" ;)


Jag åkte med Christian o Joel. Framme vid sju. Alex hon var lika glad som vanlig ^^
De var först inte så många där, men ifall det skulle börja regna så bestämde vi oss för att sätta upp en gigantisk pressäning.. bara det är en egen historia!


   Frida som tydligen var höjdrädd satt på Oscars axlar, höll upp prässänningen som skulle upp mellan två träd, Alex skulle knyta fast pressänningen .. ojoj de såg riktigt kul ut.
Sen skulle jag hjälpa till göra en knut men Alex var liiite starkare än mig, båda va nära på att trilla i backen!


Senare på kvällen så skulle en liten flicka med sin pappa simma, så hitta dom en Cykel på botten!
Den tog de upp.. Den stackars cykeln hade inte bara drunknat den kvällen.. 

Då alla satt runt elden och sjöng med Robin på gitarr så eldades den upp på grillen.. Cyklar brinner bra med en pyroman i närheten ;D


Kvällen avslutades med att någon hoppade på en ketchupflaskan, det bara skvätte upp över hela mina ben och skor (y)


Jag, Christian o Joel fick skjuts till Statoil, där ifrån tog vi oss hem till Christian.


Sov sött, Puss!
 

Av Mye - 10 augusti 2011 15:15

Ösregn! O-ja! 
Var ute med Stella på en kortare promenad med sök-övningar på en tom fotbollsplan,


För hundintresserade så beskriver jag Övningen:
1. Säger till Stella att sitta still.
2. Jag börjar gå från henne och allt eftersom så lägger jag ut godis slumpmässigt.
3. Jag hade turen att hitta två hinkar, (jag la godis på marken och ställde hinken över)
4. Stella sitter fortfarande kvar och jag går lugnt fram till henne, låter henne lukta på handen godiset var i.
5. Säger kommandot "Sök"
6. Stella springer automatiskt till stället jag var på sist, välter hinken och söker sedan sicksack över planen


*Sen borde jag inte nämna att Stella såg en katt.. Hon rusade fort som attan ut från planen... Jag sprang efter, vilket jag inte borde gjort. Men jag sa till henne att sluta och helt otroligt så kom hon gåendes tillbaka till mig, så det var et tframsteg!
Annars brukar hon försöka hitta omvägar till katten eller liknande.*


Vi hann precis komma in innan allt brast ut i ösregn och Åska, härligt väder!


Helt ärligt så är det underbart, vi kom hem och la oss i min säng, Stella var visserligen rädd men hon bädda ner sig i mitt täcke.. sen va allt bra igen.


     
Då åskan avtagit något så plockade jag fram hennes "dog tornado",  ett spel för hundar!

Hon kan det utantill.. men fortfarande
Skar upp några bitar morot, japp du såg rätt hon älskar morötter.
La i o sen va hon i full gång att leta upp dem!


 
 *hennes öron, sjukt sött!



Puss på Stella!

Ovido - Quiz & Flashcards